Tässä postauksessa kerron lyhyesti markkinoinnissa somessa ja omasta markkinoinnista. Tähän postaukseen sain inspiraationi tästä artikkelista.
Sosiaalinen media tarjoaa kanavan, jota pitkin asiakkaille on mahdollista viestiä nopeasti ja vuorovaikutteisesti.
Jotta yrityksesi voisi menestyä sosiaalisessa mediassa, täytyy markkinoinnin olla suunnitelmallista ja tavoitteellista. Sosiaalisen median markkinointi tulee siis aloittaa strategian luomisesta.
Miten kohdentaa somemarkkinointia?
Jotta tiedät miten kohdentaa somemarkkinointia tulee sinun tietää millaiset asiakkaasi ovat/millainen kohdeyleisö sinulla on.
Voit luoda kuvitteellisen ostajapersoonan, eli ihanneasiakkaan. Ostajapersoonan avulla ymmärrät asiakkaitasi paremmin. Tiedät suurinpiirtein, miten asiakkaasi ajattelevat ja mitä he mahdollisesti tarvitsevat. Näin pystyt räätälöimään viestinnästä kohdeyleisölle mieluista.
Missä kanavissa markkinoida yritystä?
Paikkoja missä yritykset eniten somemarkkinointia toteuttavat ovat:
Snapchat
Suosituimmissa kanavissa asiakkaat ovat jo paikalla, mutta samalla se tarkoittaa, että kanavat ovat myös hyvin kilpailtuja. Kannattaa miettiä siis tarkkaan missä somekanavissa yrityksesi on.
Tässä artikkelissa oli mielestäni mielenkiintoinen juttu siitä, että miten myös pinterestiä voi käyttää markkinoinnissa. Itselleni tämä ei ole tullut mieleen, mutta täytyy kyllä alkaa harkita kuvien laittamista sinne.
Markkinointi kanavia ei kannata myöskään olla liikaa sillä niiden päivittämiseen ja muuhun kuluu huomattavasti aikaa.
Somekanavalla kannattaa myös olla jokseenkin aktiivinen, jotta ihmisillä pysyy kiinnostus yllä. Tähän auttaa aikataulutus ja kalenteri, johon merkkaa tietyt päivät esimerkiksi milloin uuden päivityksen laittaa ja mihin somekanavaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti