perjantai 16. elokuuta 2019

Blogin aloitus

Heippa sinä lukija!

Täällä kirjoittelee Kankahilla blogin ylläpitäjä ja aluksi ajattelin kertoa hieman itsestäni, sekä mitä varten olen tämän blogin tehnyt.

Olen 16- vuotias tyttö nimeltä Aino ja opiskelen desingtekstiili- ja muotialaa Salon seudun ammattiopistossa. Tämä blogi tulee olemaan paikka, johon kerään opiskeluuni, harrastuksiini ja ylipäätään elämääni liittyviä asioita ja samalla kerrytän portfolionomaisesti omaa osaamistani tänne :)

Minulla on  4H-yritys AlmanHepat, jonka kautta myyn käsintehtyjä keppihevosia, joko minulta mittatilautyönä teetettyjä tai omasta mielikuvituksestani kumpuavia. . Keppihevosia olen tehnyt jo lähemmäs yhdeksän vuoden ajan ja ensimmäinen hevoseni valmistui ollessani seitsemä vuoden ikäinen, ilman kenenkään apua (äitini on hieman tumpelo näissä asioissa...).

Kuvan ottanut Maikken, Agadeksen koluleirillä 31.7.2019

Keppihevosten suunnittelusta ja toteutuksesta kokemusta löytyy siis aika paljon ja on tullut monenlaisia tekniikoita testattua, niin hevosten, kuin myös niiden varusteiden kohdalla. 4H-yrittäjänä olen toiminut noin kahden vuoden ajan ja se on opettanut minulle todella paljon. Pienempänä olin myös aika ujo ja kova jännittämään erilaisia asioita. Olen huomannut, että ainakin minun kohdallani ne ovat kadonneet lähes kokonaan, kun olen höpötellyt erilaisissa tapahtumissa niin monien ihmisten kanssa, missä olen esimerkiksi ollut myymässä keppareitani. Luultavasti tulen myös laittamaan tänne juttuja keppariharrastuksestani ja 4H-yrityksestä. 

Kuvan ottanut Ada, Agadeksen koululeirillä 30.7.2019

Käsityöt ovat siis aina olleet lähellä sydäntä ja onhan noiden keppareiden lisäksi tullut paljon muutakin tehtyä. Ei siis ollut ihan tuulesta napattu idea lähteä opiskelemaan tälle alalle.

Olen vasta muutama päivä sitten aloittanut opiskelun tällä alalla ja paljon on tullut jo uusia asioitakin opittua. Photoshopilla ollaan jo harjoiteltu tekemään erinlaisia printtejä ja itse päätin vielä tämän päivän päätteeksi haastaa itseäni ja tein kotona tuollaisen vihreän teemaisen banerin sen avulla.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti